Služby mohou být zablokovány kvůli zápornému stavu kreditu, neuhrazené faktuře nebo z bezpečnostních důvodů, kdy došlo k překročení některého z ochranných limitů (kvůli zneužití služby). Jak postupovat se dozvíte v tomto návodu na odblokování služeb.
Mohu si k vám přenést svoje stávající číslo?
Ano, můžete si k nám přenést číslo mobilu, pevné linky nebo i službu připojení k internetu DSL. Přenos čísla/služby je ZDARMA, ale mohou být účtovány zřizovací poplatky dle typu služby.Více viz detaily o přenosu čísla.
Přenést číslo k nám můžete i bez kontaktování stávajícího operátora. Stačí, když nám dodáte OKU kód, který k tomuto účelu máte od stávajícího poskytovatele. Ten je povinen vám jej dodat ihned po začátku smluvního vztahu. Máte ho tedy na Smlouvě, ve vyúčtování, nebo například v zákaznické zóně. Případně si o něj u stávajícího operátora řekněte.
Chci od vás odejít, dát výpověď
Uvítáme, když dáte výpověď pomocí tohoto formuláře. Nebo máte právo obrátit se rovnou na nového poskytovatele s kódem OKU, které naleznete ve svém účtu na https://muj.fayn.cz. Nový poskytovatel vyřeší výpověď za vás. Další informace naleznete také v návodu na Přenos čísla, konkrétně v sekci Jak na přenos čísla z naší sítě (odchod).
Výměna SIM karty
Chcete novou SIM kartu (s jiným rozměrem)? Nebo jste ztratili stávající? Novou SIM si prosím objednejte na e-mailu objednavky@fayn.cz.
Kde najdu identifikátor, variabilní symbol?
Identifikátor je vaše zákaznické číslo, nebo jinak řečeno vaše zákaznické ID. Využívá se též pro platby na náš účet, tedy slouží i jako variabilní symbol. Najdete jej vpravo nahoře v zákaznické zóně vedle jména za symbolem # na adrese https://muj.fayn.cz.
Nemohu se přihlásit do Zákaznické zóny, neznám heslo
Využijte možnosti Zaslat zapomenuté heslo. K zaslání hesla je nutné znát uživatelské jméno a registrační e-mail. Po zaslání zapomenutého hesla Vám bude na registrační email doručen unikátní odkaz, díky kterému se ihned přihlásíte do Individuální zákaznické zóny. Tento odkaz je však aktivní pouze 30 minut od zaslání.
Po přihlášení do Individuální zóny si v "Profil" změňte heslo. V opačném případě byste celý proces se zasláním hesla museli absolvovat znovu. Jestliže jste zapomněli své uživatelské jméno nebo registrační e-mail, kontaktujte nás.
Mohu použít mobilní číslo pro volání z VoIP (mobilní CLIP)?
Ano, můžete volat levně přes internet pomocí VoIP a protistraně se zobrazí vaše mobilní telefonní číslo. Když se nedovoláte, tak vám potom protistrana volá zpět na mobilní číslo. Více informací o mobilní CLIP najdete zde.
Jak změnit tarif, přestoupit na jiný?
Můžete samozřejmě přestupovat mezi tarify. Zdarma.
Pokud si přejete změnit stávající tarif, prostě nám napište na info@fayn.cz z kontaktního e-mailu, kterým jste se registrovali a uveďte co konkrétně si přejete změnit (číslo, nový tarif). Naši pracovníci s vámi změnu připraví.
Změny tarifů realizujeme pouze k prvnímu v měsíci, tedy nelze si naplánovat změnu například na polovinu měsíce. Požadavky na změnu tarifu zaslané po 25. dni v měsíci, budou vyřízené až v měsíci následujícím.
Podmínky pro přestup mezi tarify platné od 13. 02. 2023
Jaké telefonní číslo mi přidělíte? Mohu si vybrat číslo?
Pro pevnou linku (VoIP) se zřízením telefonního účtu v naší síti získáte klasické telefonní číslo, na jaké jste zvyklí u pevné linky, a tedy číslo, které odpovídá lokalitě umístění vašeho telefonu. Např. pro oblast Brna bude vaše telefonní číslo začínat číslicí 5, pro oblast Prahy číslicí 2 atd. Disponujeme telefonními čísly pro celou ČR.
Pro mobilní linku získáte náhodně vybrané mobilní číslo z našeho rozsahu.
Můžete si též za poplatek vybrat číslo na přání, nebo stříbrné či zlaté číslo. V případě zájmu nás kontaktujte.
Mohu si k vám přenést DSL internet? A ponechat si modem?
Ano, lze k nám přenést ADSL nebo VDSL internet. A stávající modem si můžete ponechat. Stačí učinit nezávaznou poptávku DSL internetu a my vám pošleme další informace o postupu.
Jakou platnost má měsíční mobilní internet?
Objednané balíčky se obnovují každý měsíc do doby, než je případně sami zrušíte. Můžete si také po vyčerpání limitu dokoupit v jednom měsíci další totožné balíčky. Obnova vyčerpaného datového balíčku probíhá vždy první den kalendářního měsíce. Maximální platnost datového balíčku, včetně případného dokupu, je 30 dní. Dokup datového balíčku má stejnou expiraci, jako nosný balíček.Dojde-li k vyčerpání v rámci stejného měsíce od okamžiku objednání, aplikuje se FUP 32kb/s. Dojde-li k vyčerpání následující měsíc, balíček se reaktivuje okamžitě. Nová platnost je pak počínaje dnem reaktivace. Deaktivace balíčku probíhá vždy k poslednímu dni měsíce. Je-li platnost balíčku kratší než poslední den měsíce, dojde k objednání dalšího balíčku pro pokrytí doby mezi koncem platnosti balíčku a termínem zrušení balíčku.
Co je to VoIP?
U klasické pevné linky se hlas přenáší "po vyhrazených drátech", zatímco u internetové telefonie putuje hlas po internetu. Jediné, co pro volání potřebujete, je telefon, který volání umožní. Více o tom, co je to VoIP...
Co potřebuji k volání přes internet?
K volání přes internet (VoIP) s moderní pevnou linkou potřebujete především připojení k internetu. Následně můžete volat pomocí klasického stolního nebo bezdrátového telefonu, nebo počítače nebo chytrého mobilu. Více se dozvíte v článku Minimální požadavky pro VoIP.
Jak často musím dobíjet kredit?
Za půl roku v součtu minimálně 100 korun. Na případné nedodržení vás upozorníme e-mailem.
Jakou máte tarifikaci? Co je to tarifikace 60+60. 60+1, 1+1?
Pokud není uvedeno jinak, tarifikace je 60+60, tedy účtována je každá započatá minuta. Informaci naleznete vždy v PDF ceníku svého tarifu a na stránce Podrobné ceníky. U firemních tarifů pak nabízíme častěji výhodnější tarifikaci 60+1 nebo 1+1. V prvním případě je účtována vždy celá první minuta a pak po sekundách, nebo ve druhém případě po sekundách od začátku.
Volací fronty
Funkcionalita, která se využívá hlavně při velkém počtu příchozích hovorů. Pokud jsou všichni operátoři vytížení, volající je o tom informován a je přepojen v momentě, kdy je některý z operátorů k dispozici.
Časová pravidla
Díky časovým pravidlům můžete řídit příchozí hovory podle pracovní doby, nebo podle přítomnosti jednotlivých pracovníků v kanceláři. V mimopracovní době můžete volající informovat o provozních hodinách nebo je instruovat, aby zanechali vzkaz.
Rozcestník – IVR – hlasový asistent
IVR je automatický systém hlasového menu, který volajícího přivítá, nabídne mu možnosti volby a přesměruje hovor tam, kam si volající zvolí. Nechte své zákazníky vybrat, ke komu má být hovor směrován nebo jim pomozte řešit jejich problém prostřednictvím hlasového asistenta bez nutnosti přepojit hovor na některého z vašich kolegů.
Zpětné směrování hovorů
Zabezpečí nasměrování příchozího hovoru k tomu operátorovi, který s volajícím telefonoval naposledy. Již žádné “to s Vámi hovořil kolega”.
Vyzváněcí skupiny
Definujte si vyzváněcí skupiny pro jednotlivá oddělení nebo kanceláře. Hovory mohou zvonit všem zároveň, nebo postupně.
Jak aktivuji SIM kartu?
SIM karta je aktivována provedením prvního odchozího hovoru. Mobilní číslo je poté v účtu na muj.fayn.cz zobrazeno do 24 hodin.
Přenáším mobilní číslo a jsem stále bez signálu, proč?
Přenos čísla je obvykle dokončen mezi 4 a 10 hodinou ranní. V případě, že stále nemáte signál po uplynutí této doby, doporučujeme vypnout mobilní telefon, vyjmout SIM kartu, vložit zpět a poté zapnout mobilní telefon. Pokud by problém stále přetrvával, kontaktujte nás na pomoc@fayn.cz.
Do kdy má platnost tzv. mobilní Internet na den?
Balíček je platný 24 hodin od doby aktivace.
Jak se nastavuje mobilní Internet (APN)?
U většiny moderních telefonů je mobilní internet funkční automaticky a není třeba jej nastavovat (kromě jeho povolení). Případně v zákaznické zóně muj.fayn.cz přejděte do Nastavení - Mobilní data. Zde najdete odkaz na konfiguračního průvodce pro váš přístroj. Z něj si můžete nechat poslat SMS, která Váš přístroj automaticky nakonfiguruje. Pokud váš přístroj konfigurační SMS nepodporuje, získáte zde návod pro manuální konfiguraci. Pro APN přístupový bod zadávejte vždy "Internet-Q" a jméno "GPRS Web". Více viz Nastavení mobilního internetu...
Jak je to s mobilním internetem a jak si jej můžu objednat?
Připojíte-li se na Internet, automaticky se spustí balíček dat na 24 hodin. Ke každému tarifu si také můžete ve své Zákaznické zóně (muj.fayn.cz) v záložce NASTAVENÍ - Mobilní data objednat balíčky dat (opakující se až do odvolání). Balíček má platnost 30 kalendářních dnů a je možné jej objednat až po dokončení přenosu čísla do naší sítě.
Jaké je pokrytí signálem?
Pokrytí mobilním signálem je totožné se sítí Vodafone.